Monday, December 15, 2008

buntu

3 tahun dalam bidang lukisan, dan jarang skali terlibat dengan penulisan membuat aku buntu.. seringkali menemui jalan buntu untuk menulis. haha..tak seperti dulu lagi.. memang tak boleh macam dulu. dah sampai mase memikirkan masa depan, mencari jalan hidup. perancangan memang lengkap. aku memang penuh dengan idea. nak macam ni, nak macam tu.. tapi terbatas dek malas..haha..

kelmarin aku ke rantai, terus terang.. pada aku rantai art event tahun ni kurang menarik. erm.. mungkin pasal pilih bulu sangat kot..haha! tapi at least mereka berjaya ke situ..aku!? lalala...
pasal anganangan, aku nampak jalan dia, tapi tak terdaya aku handle sendiri.. hurm, dari 4 tahun lepas aku cuba tubuhkan anganangan..buntu, walau hanya seketika pengalamannya di sem akhir memberi sedikit kepuasan. tapi tindakan lambat aku tu membuat aku jauh dibelakang. kini, terlampau banyak group art yang tumbuh, umpama cndawan selepas hujan..haha..

apepun, kerje menjadi matlamat pertama kini..kerja,kerja,kerja, tak skali pun aku pernah bekerje dengan orang.. selain dengan abg, aku wat freelance.. ini mungkin menjadi pengalaman yg menarik..haha.. tapi tak lagi aku dapat mane2 kerja.. tapi aku masih mencuba dan menanti.. mungkin nanti.. mungkin perlu aku berbalik pada family.. aku sendiri tak tahu.. mungkin akan terus buntu..

No comments: