Tuesday, June 2, 2009

nasihat seorang teman..


last friday merupakan hari konvokesyen.. agak kelam kabut..haha.. semua kerna nama yang pertama.. tambah lewat serta tidak ke raptai, di atas pentas aku terpinga2.. sedikit blur.. apepun sume berakhir dengan jayanya..yeah!! haha.. thx kepada family kerna hadir.. juga pada devon.. keesokan semua ke rumah uncle.. malu aku untuk berjumpa.. kerna project yang tak sempat disiapkan.. bukan sengaja, tapi keadaan tak mengizinkan.. aku perlukan sebuah computer baru..hurm.. ke putrajaya, dan kemudian terus ke ipoh.. pulang ini semata mahu menghadiri kenduri dila kelmarin(ahad). semalam masih sibuk mengisahkan barangan peribadi.. sume kerna beruk yang merompak haritu..haih.. kemudian terus ke kL semula.. di tengah perjalanan tegur broder diselah aku.."ke mne?" "balik umah, damansara, esok da keje" aku menjawap panjang kerna tak suke soalan diaju berkali.. tengokkan pada tafsir Quran dan nota-nota yang dibuat timbul perasaan ingin tahu.. " mengajar ke?" giliran aku bertanya. kemudian terus kitorang berborak panjang.. aku sukakan orang macam dia.. ada akal! dari masalah sosial, agama, politik lengkap dengan hujah dan fakta.. bagus nya kalau ramai yang begini.. malangnya lebih ramai orang yang bercakap menggunakan kepala lutut dari mengeluarkan fakta2 sebenar.. kalau soal hiburan mmg lengkap dengan fakta.. aku juga ambil tahu.. tapi sampah itu tak perlu diingat.. banyak perkara luar yang lebih penting.. banyak ilmu yang perlu dicedok.. tapi kebanyakannya hanya mencedok dari orang lain.. orang kata A dia pun A.. maka beginilah jadinya bangsa kita..hampa.. teringtkan kata seorang teman "kalau otak manusia ni boleh dijual, otak orang melayu lah yang paling mahal" terdiam aku seketika dan tersenyum..

7 comments:

Nick said...

Ko nak wat comp?i can do it fer you.Gimme teh pricings and specs.I will fit it accordingly.=D

Nick said...

anyway kewl layout dude,as expected frm a grphic designer! XD

cake said...

haha..layout sedia ada kut..
pasal ccomp tu..
pe2 nnti aku bitau..
aku baru dapat sebijik laptop..
but still perlukan sebuah comp tuk wat keje..haha..
nnti la..(",)

Unknown said...

congrats. ;)

cake said...

thx Sarah Samz

Nasrullah Jaafar said...

Tahniah kay for the graduation...

Tahniah gak dah dpt keje (dah lama dah kan??hehe.lmbt ucap pun xkisah la)

Takziah jugak pada ape yg berlaku seperti tercatat dalam entry yg sebelum nih.Semoga org yg menzalimi tu dikenakan balasan yg setimpal.

Good Luck for ur life (^_^)

cake said...

thx nash..
lama tak dengar ttg anda..