Sunday, January 25, 2009

menyumbang

smalam cuti..kluar temankan auntie bawak anak2 ke klcc..tengok movie berjalan2 dan pulang.. hatem dan amad turut ada bersama.. disini cerita bermula..

aku: kitorang tengok bedtime stories tadi..
hatem: tu bukan ke cerita yang nak sumbang kat israel tu..
aku: ha!? yeke, sumpah taktau..

kala ini rase macam di beri senapang dan aku menembak saudara2 di palestine.. aku tau tentang sebuah filem yang akan menyumbang 100% keuntungan ke israel..tapi tidak tau akan tajuknya.. berdosanya rasa..salah aku tidak mengambil tau lebih detail.. dalam sibuk aku berkempen boikot barangan amerika dan israel, telah menyumbang sedikit kepada mereka..masyaallah..
kemudian auntie menyambung..

mak ida: ouh..makida tau pasal tu..
aku: abis tu asal tak cakap..
mak ida: ala..sekarang nak diorag seronok ke, kita seronok..
aku: gile..ade fikir camtu..

aku dan hatem tak terkata ape..tegur lebih2 nnti menyentap..putus saudara bertahun..tapi serius, itu la statment paling bodoh aku penah dengar..andai ketika ini aku tentera hamas di palestine, nescaya aku tembak auntie aku dengan bazooka dari jarak dekat..boOm!!

No comments: