Saturday, January 3, 2009

tali pinggang + demonstrasi

semalam.. keluar ngn abg2 dan adik2 ke masjid negeri.. di setengah perjalanan abang aku pesan "hey, pakai tali pingang belakang", dengan senyuman..haha..ye, aku tringat..baru kelmarin dikuatkuasa.. si amad dan qais (kedua adik) dengan lagak mereka menarik tali pinggang kononnye..kemudian gelakkan aku..haha.. bodo, aku ditengah2, celah mane aku nk tarik tali pinggang.. kata amad "kesian, kmu sorang kene saman nanti" hahaha..kitorang tergelak, tergelak dengan kebodohan undang2 baru ni..


di demonstrasi (bersama menteri besar perak)

text khutbah jumaat ini sangat bagus..mungkin perlu di edarkan pada orang ramai supaya lebih prihatin.. orang malaysia ni terlalu kurang sensitivity..ape jadi di palestin pun tidak dipeduli.. sehabis solat berkumpul untuk tunjuk perasaan aman..pengurusan yg lemah, ramai yg terus balik setelah habis solat..langsung takde pemberitahuan..tapi alhamdullilah masih ramai juga yg kekal..walau hanya seketika, mungkin dapat mresapkan kesederan pada orang ramai, walau masih ramai lagi yang alpa..
brita malam menunjukkan demostrasi di seluruh dunia.. ternyata malaysia negara islam yg lemah.. seronok tengok di jakarta.. berharap akan berlaku di malaysia..

No comments: